Op 23 februari zijn de officiële contracten getekend tussen Synergie en DANVO Bakeries, waarbij zij Het Sportbrood lanceren. Een gezond brood boordevol spelt en haver, aangevuld met lijnzaad, zonnebloempitten en pompoenpitten. Een uitgebalanceerd brood dat samen met gezonde levensstijl inspiraties een grote rol speelt in een gezonde en fitte levensstijl en zo kan bijdragen om beter te presteren. Het Sportbrood zal verkrijgbaar zijn via het foodservice- en het foodretailkanaal.
Synergie is de organisatie achter het gedachtegoed van Sonja Kimpen (master bewegingswetenschappen, gezondheidscoach, auteur van 16 bestsellers en tv-coach) en Niels De Jonck Kimpen (gezondheidscoach, model en bekend van (Belgische) tv). Niels zal het boegbeeld in Nederland gaan worden, waarbij hij in België Sonja ondersteunt met al haar activiteiten. In België waren zij 9 jaar geleden pionier in een doordacht brood op de markt brengen. Daarnaast zijn zij ook de eigenaren van Synergie Wellness Point, een fitness- en wellnesscentrum.
DANVO Bakeries heeft de afgelopen maanden een ware metamorfose ondergaan en heeft zijn capaciteit met 5.000 kilo deeg per uur behoorlijk weten uit te breiden door een nieuwe productielijn. Het sportbrood zal één van de nieuwe concepten worden waarmee DANVO Bakeries de broodmarkt en de klanten mee wil verbazen.
Onder het motto ‘Het Sportbrood is er voor sporters en supporters’ zal men gezamenlijk de Nederlandse markt gaan bewerken en in de toekomst zal de focus verlegd worden naar in ieder geval de gehele Benelux.
Het Sportbrood is een nieuw, gezamenlijk concept en is gebaseerd op 10 principes van gezonde levensstijl waardoor men zich fitter gaat voelen en tot betere sportprestaties kan komen. Één van de principes is ‘kleur tussen de boterham’; oftewel de belegkeuze. Niels zal periodiek tips geven over hoe je een voedzame maaltijd samenstelt. Hij zal het concept actief gaan ondersteunen via een inspirerende website, www.hetsportbrood.nl (online week 20). Daarnaast wordt het concept ondersteund door middel van speciale verpakkingen met de 10 principes, banderols, servetten en ander POS materiaal.
Het Sportbrood is vanaf week 20 verkrijgbaar.