Vanaf 14 januari gaat het TweeSteden ziekenhuis werken met een nieuw patiëntenregistratiesysteem. Iedere patiënt van het ziekenhuis ontvangt, na registratie met een geldig legitimatiebewijs, een persoonlijke patiëntenpas met foto. Met deze patiëntenpas melden patiënten zich voor hun afspraak in het ziekenhuis.
Waarom een patiëntenpas?
Het is belangrijk dat patiëntgegevens veilig zijn in het ziekenhuis en dus goed geregistreerd staan. Met het invoeren van een persoonlijke patiëntenpas wordt voorkomen dat er misbruik kan worden gemaakt van zorgdossiers en verzekeringsgegevens. Met de pas zijn patiënten sneller te identificeren.
Tijdwinst
Daarnaast realiseren ze met de invoering tijdwinst bij de balies. Er wordt minder tijd gespendeerd aan aanmeldingen van patiënten die een afspraak hebben en er blijft dus meer tijd over voor zorginhoudelijke aandacht. Dit komt de kwaliteit ten goede.
Nieuwe entreehal
De uitreiking van de eerste pas valt samen met de ingebruikname van de nieuwe entreehal en het nieuwe restaurant Bies&Look voor patiënten, bezoekers én medewerkers. De feestelijke opening van de entreehal wordt samen gevierd met de opening van het polikliniekgebouw op donderdag 23 mei.
Wat betekent dit voor u?
Vanaf 14 januari 2013 krijgt iedere patiënt van het TweeSteden ziekenhuis een nieuwe patiëntenpas met foto. Deze pas vervangt alle eerdere registratiesystemen, zoals het vroegere ponsplaatje. Voor een bezoek aan de polikliniek van het ziekenhuis heeft u de patiëntenpas nodig.
U maakt deze pas bij de speciale registratiezuil in de centrale hal van het ziekenhuis of bij de registratiebalie in Tilburg of Waalwijk. Gastvrouwen helpen u desgewenst met het doorlopen van de registratie.