V.O.A.B.
ingevoerd op 30-1-2013
Akkoord leiders seniorenelftallen en technische staf over inzet van jeugdspelers
Uit het verslag van het overleg met leiders overige senioren van dinsdag 15–01 -2013.
Ad Mallens opent de vergadering en geeft aan dat het doel van de bijeenkomst is goede afspraken te maken over het inzetten van jeugdspelers. Daarna geeft hij het woord aan Gerard van Gils, die schetst wat de situatie was toen hij in augustus bij VOAB begon, wat zijn ervaringen sindsdien zijn en welke ontwikkelingen er in gang zijn gezet. Qua vereniging, organisatie en spelerspotentieel is VOAB een club die op termijn op een hoger niveau zou moeten kunnen spelen. Zowel binnen de selectie senioren als bij de selectieteams van de A- en B-jeugd (A1-A2-B1-B2) zijn er spelers die dit hogere niveau zouden moeten kunnen bereiken.
Wat Gerard gemist heeft is een duidelijke structuur op het gebied van het opleiden en inzetten van selectiespelers van de jeugd richting het seniorenvoetbal en de afspraken hieromtrent. VOAB investeert op vele gebieden hierin (trainers, kunstgrasveld, materialen, etc.), maar het kan in zijn ogen nog veel beter. Eén van de dingen hierin is de inzet van jeugdspelers bij het seniorenvoetbal. Er wordt door verschillende seniorenteams, absoluut goed bedoeld, een beroep gedaan op spelers van de selectiespelers A- en B-jeugd, waar de trainers en de jeugdcoördinator geen zicht op hebben. Ook worden er soms selectiespelers senioren gevraagd mee te voetballen met de lagere seniorenteams.
De technische commissie, hoofdtrainer Gerard van Gils en jeugdcoördinator Ton van de Ven
hebben hier over gesproken en aan het bestuur een voorstel gedaan over hoe de
structuur er in dit kader uit zou moeten komen te zien. Het bestuur heeft dit voorstel
besproken en wil hier mee akkoord gegaan, mits het zo breed mogelijk uitgedragen wordt.
Daarom wordt dit vanavond voorgelegd aan de leiders van de overige senioren.
Het voorstel is dat de volgende regels gelden voor de inzet van jeugdspelers bij het
seniorenvoetbal en afspraken :
1. Alle verzoeken over inzet selectiejeugdspelers (A1-A2 en B1-B2) bij de selectie lopen via
jeugdcoördinator Ton van de Ven.
2. Contactpersoon van de selectieteams senioren naar de VOAB-jeugdcoördinator (Ton
van de Ven) is Gerard van Gils, die op het technische vlak alleen verantwoordelijk is
voor 1e en 2e team.
3. Alle verzoeken over inzet overige jeugdspelers (dus geen spelers van A1-A2-B1-B2) bij
het seniorenvoetbal lopen via de trainer/leider van het betreffende jeugdteam.
4. Selectiespelers jeugd (A1 en B1) doen niet mee met de overige senioren (VOAB 3 t/m
VOAB 12)
5. Bij de inzet van selectiespelers van de jeugd bij de senioren wordt gekeken naar de
positie in het veld en naar het leren en ervaren.
6. Selectiespelers van 1 en 2, spelen het gehele seizoen alleen in de selectie. Het kan dus
niet zo zijn dat spelers bij teleurstellingen etc. lager gaan spelen.
7. Tijdens het seizoen spelen spelers van de selectie 1 en 2 geen wedstrijden bij lagere
seniorenteams. (In overleg met de hoofdtrainer kan hier van afgeweken worden, bv. als
een selectiespeler niet voldoende aan voetballen toekomt bij de selectie).
Vastgesteld
Over dit voorstel wordt op een positieve manier gediscussieerd, waarbij uiteindelijk alle
aanwezigen afspreken zich te conformeren aan het voorstel, waardoor dit vanaf heden is
vastgesteld. De aanwezigen van hoofdbestuur en TC zijn blij met de positieve inbreng van de
aanwezigen van de overige senioren.
Vanuit de aanwezigen van overige senioren kwamen enkele opmerkingen die betrekking
hebben op: 1. Talenten bij de overige senioren, 2. Afschrijvingen bij de overige senioren en 3. Morele verplichting jeugdspelers. Wat daarover is besproken kunt u lezen in het uitgebreide verslag op www.voab.nl
Voetbal voor 4 en 5 jarige jongens en meisjes bij VOAB
Ben je 6 jaar dan ben je F-pupil en mag je 2 keer per week trainen en op zaterdagochtend een wedstrijd voetballen (7 tegen 7 op een half veld). Wil je al eerder bij VOAB tegen een bal trappen, dribbelen, goals maken of ballen tegenhouden dan kan dat bij onze mini-pupillen.
We beginnen ieder seizoen - ongeveer eind augustus als de scholen beginnen - weer opnieuw met een groepje voor de 4 jarigen (geboren in 2008) en een voor de 5 jarigen (geboren in 2007). Ook kun je in de loop van het seizoen bij de mini-pupillen komen.
Deze voetballertjes trainen elke woensdagmiddag van 15.30 tot 16.30 uur op het hoofdveld. In de periode van half december tot eind februari trainen de mini-pupillen in sporthal de Wissel van 16.00 tot 17.00 uur. Ook spelen de mini-pupillen per seizoen enkele toernooitjes 4 tegen 4 met andere clubs uit de regio Tilburg.
Voor iedereen geldt dat de eerste trainingen gratis en vrij toegankelijk zijn. Deze zijn bedoeld om te kijken of je het voetbalspel bij VOAB leuk vindt. Je kunt dus gewoon op woensdagmiddag met je mama en/of papa maar ook met opa en/of oma naar VOAB komen of in januari en februari naar sporthal de Wissel.
Ben je nieuwsgierig geworden, kom eens vrijblijvend kijken op een woensdagmiddag of neem contact op met Marc de Brouwer, Anitaenmarc@hetnet.nl of 06 12 82 30 72.
‘The V.O.A.B. battle of ’t Amateurke’
Na het succes van de gezellige seniorentournooien en de quiz van vorig jaar is bij verschillende mensen de behoefte ontstaan om in clubhuis ‘t amateurke weer zo’n gezellige sfeer te creëren.
Wie?
Je speelt in de A-jeugd, een dameselftal of een seniorenelftal.
Of verzamel een groepje leiders, trainers, bestuursleden en of leden van VOAB.
Je bent competitief, wilt alles winnen of gewoon op zoek naar een excuus om je donderdagavond met je maten bij de clubavond van VOAB door te brengen onder het genot van een drankje en een hapje.
Wat?
Door middel van ” The V.O.A.B. battle of ‘t Amateurke” worden er 3 donderdag avonden + afsluit avond (eventueel met bbq) georganiseerd zijnde een VOAB/voetbal quiz, battle game night en een bierfest.
Dit allemaal voor enkele ludieke prijzen, de mooie wisseltroffee en de eeuwige roem als winnaar van de eerste editie van “The V.O.A.B. battle of ‘t Amateurke”.
Geef je op bij Jan Verhoeven jc.verhoeven@home.nl met een team van minimaal 6 personen, bij 8 man of meer heb je al bonuspunten te pakken, hoe meer zielen hoe meer vreugd!.
(Voorbeeld geef je een team van 10 personen op dan moeten er bij elke activiteit minimaal zes zijn, zijn er op die avond 7 ipv 6 dan heb je al een bonuspunt etc.) Verzin een originele naam voor jou elftal en schrijf je zsm in zodat we met de voorbereidingen verder kunnen.
De geplande datums zijn donderdag 28 februari, 28 maart,18 april en vrijdag 3 mei alvast in je agenda. Verder info van tijden etc. volgt tezijnertijd.
Kindercarnaval in ons clubhuis ’t Amateurke
Witte nie waor ge mee oew kènder naor toe moet
’n middagske V.O.A.B. dè doe ze goed
Wij zörge dè we ze goed onderhouwen
dan kunnen ok de ouw ’n gezellig fistje mee bouwen
Zondag 10 februari